övningsköra

Min lilla kusin har nu mera ett jack i pannan. Det rann blod och var ytterst dramatiskt, om man bortser från att hon ramlade in i en stol i miniatyrform. Som vars egentliga mening är att göra den lilla flickan lycklig. Färgglad med prickar och med krokiga ben. De vuxna som tillströmmade efter all action kan, utan särskillt lång eller avancerad tankeverksamhet bakom, liknas vid en myrstack. De bara springer runt runt och får ingenting gjort. Tänk att det krävs fem personer för att leta upp en napp. Också tycker man att sveriges politiker prioriterar fel saker, problemet börjar redan vid de första stegen. Istället för att trösta, lösa problemet direkt, så försöker vi hitta Saker som löser problemen åt oss. Det är inte logiskt. Vilken parallell. Jag skyller på att jag blev bestulen min säng av en man med självfall och att jag fick tillbringa det som var kvar av natten i en hård soffa. Den var för kort, även för mig. Så nu känns det som om jag lutar, jag tror emma vet vad jag menar. Fast jag håller med henne, detta mood är alldeles lagom för mig. Man vinglar, vill egentligen sova, tänker konstigt men resten är i allmänhet ganska bra. Du vet, eller kanske kan tänka dig, om man skulle gå på avenyn och allt som du precis paserat bara rasar ner i ett väldigt djupt hål, så vänder man inte ens på sig. "Ska vi ta en kaffe på vägen eller?"


Var god dröj, omkoppling sker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback