Sir Bono

Tjoho det är jul. Även om det är höst i mitt huvud, snön existerar ju inte och solen skiner. Familjen smygsmakade skinkan i natt, farmor berättade om en av hennes likörfyllor i Italien, pappa pratar om alla hippiejular de firade. Där fanns ingen skinka på borden, bara nöt- och bönlimpor typ. Jag är glad så länge jag får potatis och håvmästarsås. Och Bono har blivit dubbad till riddare, fast han kan dock inte kalla sig Sir Bono, för det måste man ha engelskt medborgarskap. Det var ju synd tänkte han och fortsatte tänka på de fattiga i Afrika. Det finns ändå goda människor. Som skiter i titlar och använder sin famousness till något bra.

Och Israels premiärminister Ehud Olmert och den palestinska presidenten Mahmud Abbas skakade hand i går. Israel ska ta bort massor av vägspärrar på Västbanken de närmsta dagarna och ska också lämna tillbaka 100 miljoner dollar i frysta medel som ska användas som humanitär hjälp för Palestina. Målet är "en lösning med två stater sida vid sida i fred och säkerhet". Jag blev så jävla glad när jag läste det. En riktigt bra julklapp.

 

Jag har borstat ut håret. Jag ser ut som en jävla hund. Så fort jag borstat ut hela så började jag tupera det igen. Jag borde raka av skiten egentligen. Jag borde göra något. Jag borde gå ut och göra en snöängel i frosten, slå in paket, klippa luggen, läsa smset jag just fick, vara frisk, hitta något att ha på mig ikväll. Jag borde jobba för världsfred, bli som Bono, skaka hand med Palestinas president, röja minor i Sudan, i Somalia, i Irak, i Iran, jag borde åka till Danmark och gömma flyktingar, inte sova så länge på morgonarna. Att göra på jullovet typ. God jul.


Kommentarer
Postat av: hanz.

sir bono låter för övrigt ganska udda.. hah.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback