you make me feel like oh boy

This day have been kind of great. Jag spelade piano, pratade krokodiler och hudcancer med min baslärare, åt pistagenötter och sjöng inte falskt på konserten. Det var skönt. Rysningar när Joel spelade sentimentalt på sin klariflöjt, om han la ner väldigt mycket av sig själv där så kändes det, annars är han en bra skådis. Jag gillar min klass och min skola. Riktigt. Fick dock lite sug att åka till Australien och slåss med krokodiler och carpet snakes. Inte efter att gå på musikhögskolan. Om jag nu skulle komma dit, mot alla odds.


Hann hem till Kobra, de pratade om blyghet. En konstnär målade väldigt bra med tusch och blev generad över att någon tittade på honom. Jag undrar vad det är man vill med sin konst. Man kanske vill bli sedd, berätta något. Vad är då skillnaden mellan uppmärksamhet och uppmärksamhet, Vad är skillnaden mellan att bli tittad på när man målar och när tavlan hänger på en vägg? Det borde ju ligga lika mycket av konstnären i konsten hur man än ser på den. Egentligen, men jag förstår skillnaden tror jag. Det var bara en tanke.
 
Imorn är det Miss Li på Kellys, förhoppningsvis cabaret för hela slanten. Jag gillar att ha ljud i öronen, speciellt sådan man ler åt. Humor är ett viktig element in la musica. För mig. Och när någon gör det med talang, energi och med ett leendet klistrat över alltihopa så kan det inte bli bättre. Du ler.


Kommentarer
Postat av: Anonym

fuck it! jag ville så jävla gärna se miss Li! Jag blir så suuuuur :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback