svammel

Innehållet i mig vrids inåt

En cyklon av något svårdefinierbart

Hjärtat stannar kanske två decimeter norr om dess verkliga plats

Det kliar lite


Men det är långt ifrån det tomma kaos

som gnager bort

Allt det som var bra från början

Det behöver inte vara dåligt, kanske bara

Ett annorlunda "sådär"


Men oftast stannar hjärtat på samma plats i dagar, nätter

Det får mina händer att skriva skumma sms till

Folk som jag inte borde skicka skumma sms till,

Gör att jag längtar så fruktansvärt efter..

Jag vet inte

Ett bättre liv

En röd trumpet

Ett stycke kärlek

Att slippa längta

Efter något som jag inte ens vet vad det är


Jag dansar inte fast

Det jag mest av allt vill göra är att dansa

Jag säger inte saker fast än

Jag vet att det kanske skulle förändra saker och ting till det bättre

Jag städar fast

Det jag mest vill är att allt ska matcha mitt humör just idag

Jag vill göra något stort

Jag sitter kvar på samma plats

Jag vill hålla kvar hans hand lite längre


Men jag gör det inte


Att saker förändras är mer skrämmande än om de inte gör det

Men det är essentiellt

Evolutionen – fortsättning följer


Med blodiga fötter och andan i halsen

Kan det kännas ganska bra

I väg från något

Till något annat

Ifrån det som förut var hemma

Hörs inte ett ljud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback