hola el mundo

jag har rotat igenom alla min farmors gamla LPskivor idag. det var en ganska så himelsk upplevelse faktiskt. jag trodde att min faromr var lika oldfashion när det gäller musik som de flesta andra jag känner typ. haha jag är inskränkt. nej men alltså att hon skulle lyssna på dansband och sånt typ. då hade jag ju dött på riktigt. men jag hittade massa roligt. ANDRA UPPLAGAN AV THE WHITE ALBUM MED FUCKING BEATLES! jag förstår inte hur hon lyckas. även om man inte lyssnar på beatles så är ligger det ju lite lycka i att bara veta att man har den skivan i vardagsrummet. jag jhittade också några hendrix skivor, en väldig massa dylan coh massa rolig jazz, typ chick corea och så. jag satt där med skivhögarna runt mig och var helt lyrisk i min feberyra. en en gång kan musik nästan betyda för mkt. eller nej förresten. aldrig För mkt, bara väldigt mkt. hon hade också två orginal skivor från woodstock, jag tror att jag ska sno en sån och springa. och tältprojektet och massa politiska progg grejer. det är ju aå att man blir lycklig

fast annars är jag bara seg. jag vet inte vad jag ska göra. i allmänhet liksom. det regar ute, fast det gör inget, får ändå inte gå ut i solen med de jävla pencilinet jag går på. jag är på landet, med familj, som iofs är glada för att jag är alldeles för passiv för att tjafsa emot som jag brukar. kanske är skönt för dom i alla fall.
om en vecka börjar fucking roskilde festivalen!! det ska bli så himla skönt och åka dit.. så att man kan vara något annat en stund, inte så att jag tänkter spela en roll, utan mer ändras efter miljö eller nåt. jag trivs så himla bra med så mkt folk och musik runt omkring mig. ett problem bara, vi har ingen aning om hur vi ska komma hem egentligen. våran "ride" åker måste vara i stan klockan 9 och roger waters(roger fucking waters!!!) spelar en halvtimme senare. osis liks. vi får la lifta eller nåt. jag bryr mig inte egentligen bara jag får se honom!! och placebo, herre gud! och kanske the strokes.
fy fan vad kul det ska bli!! jag vill åka nu!! fast minus halsinfektionen, min stackars kropp och mördar pencilinet.

för att citera en liten snubbe från min kära farmor skivsamling:
i´m an astronaut
and i´m on my way to mars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback