saker som flyger runt

det brukar inte alltid vara bra med saker som flyger runt.
i luften, i folks huvuden, var som helst egentligen.
de kan krocka med någon som går sönder, bara förvirra
att vara något som flyger runt kan däremot bara vara underbart
smita ifrån, smyga igenom, krypa runt.
slippa
jag tänker på mitt soundtrack
till mitt liv, min berättelse
om jag ens har något värt att berätta
man vet ju aldrig riktigt säkert om någon faktiskt lyssnar när man pratar
jag har vänner som är skådespelare
fast det spelar nog ingen större roll egentligen
allting börjar med lite pianoplink
sorgset men med mening
monotont
tempot ökar lite ibland, falnar ibland
melodin göår lite högre, lite lägre
kraftfullare
ni kan inte höra det, jag kan
eller vad fan vet jag, om någon har lyssnat så kanske den vet
det slutar med en hel jävla symfoniorkester som bara fläskar på
allt det dom har, ilska, sentimentalitet, vad fan som helst
sen går allt åt helvete
med en cymbalkrash, en flygel exploderar, filolerna flyger
sedan tyst: skrammel

die young, stay pretty

jag är inte ute efter något

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback