walla bro

att vara eller att icke vara
är en alldeles för stor fråga
för våra små hjärnor
i den här världen
i det här samanhanget
betyder vi ingenting

det handlar om att leva eller att inte göra det
inte om att hoppa, karva upp handlederna
eller att inte göra det
utan om att leva som om du faktiskt lever
att göra sånt du inte tänkt att du ska göra
på morgonen när du stiger upp
att låta samanhanget
ta med dig dit du aldrig vart
eller att inte låta det göra det
för att du inte har någon lust

det behöver inte vara så mkt svårare
även om det oftast känns så
jag vet
vart jag än går har jag ett "borde" i huvudet
jag suddar ut det
frågan Att vara eller att icke vara
dyker upp
lägger sig ovanpå och stryper "borde"

hej kliché
eller jag vet inte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback