en hel hög mississippi

Min mage är fylld med alldeles för mycket kaffe nu. Vem hade kunnat tro att jag skulle vika mig för denna trend, som närmast skulle beskrivas som besatthet idag. Människorna i vårat fina samhälle behöver väl koffeinet mer än någonsin nu, för att hålla ögonlocken uppe från nine to five kan ju vara hårt när man dessutom sitter uppe hela natten och kollar på desperate housewives och weeds. Jag tycker faktiskt att det är ganska skrämmande att man kan bygga upp en hel serie om brudar som dealar. Har vi inte fått nog av begreppet "under ytan"? Det behövs nya fräsha tag nu, både när det gäller svensk/amerikans tv och allt annat.


Jag vill ha solsken. Det börjar bli vinter och jag går omkring och fryser för att det är allt för ångestfyllt att köpa en jacka. Det vore att ge upp kampen. Mot kylan. Mot de där enträgna vindarna. Men också allt det andra kassa som hör vintern till. Typ plugg, stress, mer ångest. Vi kommer frysa i minst fem månader nu. Mandy åkte till Venedig i morse, jag är avundsjuk. Soooooooooooooooool. Jag vill också sitta på Sant Marcusplatsen och mata duvor, äta glass och vandra omkring i de små gränderna, som luktar annorlunda än här. Dessutom kommer ju havet snart sluka ön snart, Venedig kommer bli ett turistmål endast avsett för dykare.


Jag tänkte att jag skulle gå på min andra gympalektion den här terminen idag. Kände mig till och med lite duktig och ambitiös ett tag. Men nää, det får bli nästa vecka istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback