You can not love with both your hands

Det låg ett kuvert på min hallmatta när jag kom hem idag. Från Sverige demokraterna. Tycker dom att det är deras demokratiska plikt att dom trotsar det väldigt bestämda "Reklam Nej Tack" på min dörr eller? Att vi skulle bli jätte glada och tänka att Vad bra att dom förstår att det inte är sånt här vi menar med reklam och att vi snabbt skulle rusa ner till vallokalerna och rösta på Sverige Demokraterna. Jag blir bara äcklad av alla dessa "Vi vågar nämligen tala om den pengakrävande invandringspolitiken..", "Vi vill hjälpa Riktiga flyktingar" och för att förebygga brottsligheten "utvisa kriminella utlänningar". Vad fan är "riktiga flyktingar? Och vad händer med de svenskar som är kriminella? För, tro det eller ej, de existerar faktiskt. Jag vill slåss! Med de små rasisterna i fina kostymer! Att Ny Demokrati kom in i rikstan för typ fjorton år sedan verkar inte så långt borta längre, dessa människor vet verkligen hur man skriver om åsikter till oigenkännlighet. Men ändå skrämmer det mig att människor fortfarande sväljer deras politik med hull och hår, speciellt när man tänker på vad som händer i världen för tillfället. Vad har man för anledning att neka asyl till en barnfamilj som har flytt från Libanon, vars hem och halva familj är borta, som hade torterats och dödats om de hade återvänt? Förtjänar dessa människor det eller? Förtjänar någon människa något sådant? Vad har man för svar på sådana frågor? Kan man nicka lite och komma med ett inlindat svar på sådana frågor? Eller är det faktiskt ingen som har frågat?


Kommentarer
Postat av: Anonym

BRA TALAT MIN VÄN !!!!!

the clash - bankrobber satt och läste texten igår kväll och fann hur jävla genial den var !

Postat av: Billyboy

Mmmm... "riktiga" flyktingar. Jag är ett frågetecken. Trivia: i angeredsgymnasiets skolval fick SD 4. 5% av rösterna.

2006-09-15 @ 20:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback