FIKSATIIVI

I skrivande stund sitter det tre feta duvor ungefär en och en halv meter från mig, på fönsterbläcket. Nu flög två iväg, bara den fetaste är kvar. Undra hur det där gröna pärlemoraktiga ser ut när de föds. Jag kom på nu att en skiva som inte borde ha legat framme faktiskt låg framme i torsdags, inte för att det är pinsamt utan att den förstör bilden. De låter ganska konstigt de där fåglarna. Typ som våran diskmaskin. Nu flög den också, den kände väl min irritation.


Bortsätt från sättet jag vaknade på var det trevlig att gå upp idag, lite kallt kanske. Medan jag väntade hittade jag både vitsippor och utslagna påskliljor. Man har trots allt lite natur i blodet. Havet liknade den kliché till spegel som den brukar på morgonkvisten och bortsätt från de nya kalhygget på andra sidan fjorden var det lugnt och tyst. Ejdrarna lät ännu konstigare än duvorna när hunden kom och skrämde iväg dem från land. Om huset hade varit tomt då hade jag bott där.


Kommentarer
Postat av: hanz.

jag som började läsa i hoppet av att den fetaste duvan skulle vara för tjock för att flyga och trilla ner >.< aja. puss!

Postat av: din vän

mackan jag avundas din förmåga att skriva så man båda fattar till en vis grad och att man vill läsa mer. jag ska bli som du när jag blir stor.

2007-04-24 @ 13:34:53
URL: http://ihuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback