Now there all in my head

Lite honesty hade varit bra den här helgen. Istället för att bara sticka.


Det låg en snubbe och blödde ur huvudet utanför mitt hus när jag kom hem. Jag trodde att det var fejkblod först, han tittade upp på mig så snällt när jag frågade om det var något jag kunde göra. Jag tänkte att det nog inte var så bra att han log. Ambulansen var på väg och jag kunde inte göra något. Förutom att gå hem och tänka på alla det som måste ha gått förbi innan. Och om det hade varit jag, om jag hade slutat lita på mänskligheten då. För det tror jag faktiskt att jag gör fortfarande. Trots allt.


Det är synd att det inte är så varmt som det ser ut idag. Huset på andra sidan är inte längre grått nu efter vintern. Varje vinter så glömmer man att det är gult och varje vår blir man lika förvånad när färgen tittar fram igen.

De har tvättat fönsterna i min trappuppgång, fast bara den nedre delen. Jag tror att det har med arbetsrisksförsäkringen att göra.


Ljuden igår var helt fantastiska. Och texterna. Jag vill också kunna skriva så sjukt bra, att folk som hör en, läser en kan känna att det är om dem det handlar. Och få dem att bli arg på sig själva för att det inte var de som kom på den där formuleringen eller det rimmet. Kunna göra beats som sätter sig i bröstbenet och stannar där i timmar efteråt.


Kommentarer
Postat av: din idah

förlåt, jag säger förlåt.

du, du skriver vist sådär bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback