P. F.

Jag tror redan att lovet är slut, trots tisdags eftermiddagen. Det var inte kul att gå ut igår för att det blåste, trots linssoppan och T. Jag blev mer förvirrad på Landsvägsgatan än på länge, trots att två av smsen var från vänner. De två andra var från Jag vet inte. Eller de gjorde att den meningen fyllde min hjärna i alla fall. Jag vill ha juice med väldigt mycket fruktkött i. Idag var det inte kul att gå ut för huvudvärk och beslutsångest, trots vatten och bästa vännerna.


Jag kommer ihåg en kväll när jag inte var så pepp, satt på en spårvagn på väg hem från ett regnigt Majorna och hade nästan-ångest flippen. Jag träffade en sjörövare som hade hoppat från Älvsborgsbron fem gånger, han hade inte dött en enda gång. Han sa att egentligen ville ha ett rep att slänga sig i lite i innan han släppte, men han vågade inte, han var så rädd att snöret skulle gå av. Jag tror att han hette Johnny. Han hade en fjäder i örat, en rutig skjorta som var öppen så man såg alla de olika halsbanden och ett långt ärr som gick från handleden, upp på armen och in under skjortärmen.

Under tiden vi satt och pratade äventyr så gick ett gäng med fulla kostymer på spårvagnen. De sjöng. Först urskiljde jag inte orden, blev bara störd av deras skrål, men när Johnny började nynna med så hörde jag. "Men om livet är pest, fyllan värmer bäst!".

Sjörövaren frågade om jag ville göra honom sällskap på en parkbänk mitt i staden, delandes på en ljummen öl och väntandes på morgonen. Jag kommer inte ihåg vad jag svarade.


Kommentarer
Postat av: PARKVAKT

fan va bra skrivet sötnos.

Postat av: idah

du är ett geni

2007-04-24 @ 13:33:03
URL: http://ihuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback