till Air Born

Lila matchar med lila, Loke matchar med mig. Frisyren har dött efter en ansträngande dag, mitt hår luktar som Js lägenhet. Jag vill inte gå ut idag, eller imorn även om jag bara har två lektioner. Jag vill hoppa av skolan, börja skriva på riktigt. Lära mig massa ord. Plugga text. Jag har ingen aning om vart musiken tog vägen. Det känns som jag tog fel. Jag vill inte veta vad skillnaden på subdominant och tonika är. Det är ju inte relevant.

Jag vill gå ut på gatan och inte känna igen mig. Jag vill titta Morrisons grav i ögonen och köpa ett paraply i Monte Matre. Sitta i en tobaksdimma och prata med en mexikansk man med ådrade händer, det största leendet jag har sett, till solen börjar gå upp över ett berg. Plocka en mango direkt från trädet. Snubbla med för höga klackar iklädd neonfärger, gå förbi gitarraffären i Soho där de två snyggaste snubbarna jobbade, på väg mot en go utekväll. Titta på himlen från en öken, titta på himlen från en glaciär, titta på himlen från en kamelrygg, titta på himlen genom en husfasad utan hus igen. Titta på himlen från någon annanstans än där den inte täcks av gråa moln och höghusen på guldheden. Jag vill inte bli lockad av tvn. Jag vill öppna dörren, gå ner för mina långa trappor, ut ur porten och hitta en ny trottoar.


Kommentarer
Postat av: VoiceControl

Fin blogg, snyggt skrivet.
Tänk på att det inte är orden som ger texten en mening, utan tanken bakom dem. Ditt språk är för övrigt redan väldigt stilistiskt och personligt. Fortsätt i samma anda så kommer fackspråket med åren. Var bara glad att du slipper det sålänge. Det är knappast ödmjukt att försöka framtså som bildad jämtemot andra med hjälp av tillgjorda termer.
Lycka till i fortsättningen, och stanna kvar i skolan!

Postat av: VoiceControl

Vem jag är som i vad jag heter, var jog bor, och hur gammal jag är ller vem jag är som i hurdan jag är?

2007-08-26 @ 22:29:38
URL: http://voicecontrol.blogg.se
Postat av: VoiceControl

Hmm, jag vet inte hur mycket jag kan säga dig. Utan att
bli mystisk håller jag gärna min identitet hemlig.
Annars skiljer jag mig nog inte mycket från någon annan. Jag har ganska svårt att beskriva min personlighet, kanske på grund av att jag inte har listat ut det själv riktigt än, men det får ta sin tid.
Jag är rädd för att bli vuxen.

2007-08-29 @ 15:36:00
URL: http://voicecontrol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback