hermana




Det var jätte länge sedan jag var på en konsert senast. Idag kom jag på att jag saknar det. Men nu med lite tillgångar ska det bli ändring på det. Det går i vågor, precis som allt går i vågor.


Jag har värmande för högt upp och jag saknar att vakna och vara varm. Det är kallt att inte vara utsövd trots mina två duntäcken, även om det andra egentligen är till för gäster. Jag köpte en lagom hot bh, sen kom jag på att den kliade. Det där med att lida pin får jag ta och lära mig nu när kvittot har försvunnit spårlöst i resten av pappren på golvet. Det var en ganska konstig övergång i skrivande egentligen.

Mitt rum luktar citron och oron för växthuseffekten och världens undergång ersätts med passivt motstånd till köphysterin. Julen är kommen och förbi trots att den inte ens börjat. Långa promenader med hunden och kontrasten och svinkallt hav i farmors: ska vi bada? Kontrast är ett förbjudet ord, precis som verklighet, existens, din hud och social relevans. Rädsla är en sak här i tillvaron som ska övervinnas men att bli dömd är inte så bra för ens "växande", prioriteringen är elakartad vad man än gör av den. Att vara bekant är viktigare än att vara vän och att se ut är bättre än att vara. Jag frågade mig själv men jag glömde att svara. Att fråga är väl det som försvann på vägen, utan någon sorts ensamhet eller titta-ut-utan-att-någon-tittar-ut-med-en. Att ta fel på sig själv och någon annan, det är så mycket som ständigt rör sig runt omkring en så att det är svårt att skilja på sådana, tillsynes, petitesser. Dagarna går i samma schema när det gäller svängningarna, men jag kan fortfarande inte förutse mina kollapser, utan mat och sömn är de dock lätta att ta fasta på. Att styra upp är tydligen ingenting för min självdisciplin.

Just nu längtar jag efter mina duntäcken, kanske någon att dela dem med, glögg med massor av mandel, engagemang och kanske lite talang i morgondagens problem, stämsång. Uppstyrsel blev ordet.       


Kommentarer
Postat av: julia

lugnt som en filbunke
jag kanske rent utav gör samma sak // take care


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback