Jag frågade mig själv men glömde svara.

För en gångs skull är jag uppdaterad till skillnad från de flesta andra, de tror att jag har en mac. Jag fryser igen men känner mig inte lika blek. Jag tror att min ständiga förkylning har lagt sig för jag börjar känna hur äckligt det mesta luktar igen. Jag känner löken komma från köken i en av de där Sting-glitter-ivägblåsningarna som uppfanns på kören. Jag vet inte vad jag ska skriva, tror att det är för tidigt på dagen. Nu ska jag läsa en av de bästa böckerna, Aniara:  


21


Men tvivlet är en syra som förtär

fler drömmar än vad drömmaren kan ge,

och endast genom miman kan vi då

vår drömbilds varma skönhet återse.

Jag konserverar därför det som passar:

Allt som har tröstens färg och liknar livet

Och var gång ångesten i skeppet tassar

och skräck och ängslan pinar våra nerver

serverar jag av mimans drömkonserver.

                                   H. Martinson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback