Satie

Hej jag vill bli kallad nåt tufft. Jag vaknade i morse och tittade på den lilla träängeln som hänger över min balkongdörr. Den ser mer ut som en läskig docka dock, trots allt guld. Det var för varmt och det luktade vattenpiprök i hela lägenheten. Gammal öl typ. Och flädersaft. Jag gick upp och städade efter att ha sparkat lite på högen som fortfarande sov, fast han är bra. Jag har varit ensam hemma i två nätter, ändå ser lägenheten ut som en ungkarlslya. Det var dock inte mina pizzakartonger som låg på köksbordet. Jag vill inte. Min mage sover, jag vill sova, inte gå till skolan imorn, inte umgås med min Iq-befriade klass, jag blir bara så arg va, på dåligt humör när jag är på väg från skolan. Jag är så trött på det.


Alla mina vänner ligger sked eller kollar sig för gonorré.


Fast det kanske är meningen att det ska vara så här, så man kan ta vara på det bra mer eller nåt. Förprogrammerat känslosvall. Jag var sjukt lycklig igår, en stund där i slutet. Men salsarytmerna och bandets pepp. Det var härligt att dansa igen. Det var bra. Och som sagt; det hade vart trevlig att köra. Commitments-style. Det hade vart bra.


Jag drömmer mardrömmar om min läskige italienare till granne, den nakne. Jag kommer inte ihåg hur han ser ut, han kanske hoppade ut genom ett fönster när jag inte sänkte musiken. Hans sex tränger igenom min vägg, jag vaknar med en kudde över huvudet. Jag vill inte hitta mina vänner någon annanstans än där de är nu. Inte med rinnande salt på kinderna eller skavda knogar. Eller inte hitta dem alls. Hoppas att Stina hade en riktigt bra kväll igår, really. Alla behöver just nu så mycket pepp som möjligt. Det är bara så svårt när just alla behöver det. Ingen orkar inte riktigt ta sig upp och börja den goda cirkeln. Om det finns sådana.


Undrar när man får datorer att tänka. Det naiva är redan klart, svart och vitt finns ju redan. Ettor och nollor. Det enda som borde behövas nu är ju gråskalorna mellan. Lägg till en siffra till så är det klappat och klart. De kan ta över våra heartbreaks och våra fågelkvitter. När det gör för ont, åt båda hållen. Vi kunde bara blivit kött och blod.


Jag förtjänar inte papper när jag tänker så här, jag vet.


Jag vet att du hatar när jag ligger för nära. Just nu finns inget för nära.


Kommentarer
Postat av: stina

din italienare till granne är banne mig en av de läskigaste typerna jag har mött i en hall. han hade bara en vante på sig och den satt inte på handen.
men det var ganska party igår, när vi skulle repa dagen efter (idag) kom vår basist med en plansch signerad av navid, till stinas sextett och han hade ritat ett kinderägg, det var urtjusigt. jag tror på att krydda tillvaron med lite kinderägg.

Postat av: hanz.

såklart vi ska ses då! det är mega mys. vi rings

2007-02-18 @ 21:28:38
URL: http://bottlerocket.blogg.se
Postat av: Anonym

pizza öl och ungkarslya, det är det ända rätta min vän. pepp är ett ord att tänka på

2007-02-24 @ 12:24:37
URL: http://ihuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback