I love him

Det ryktas om att halva publiken fick kåtslag när Patrick W slängde av sig sina shorts och blottade sina solkiga underkläder på den nu just avslutade Arvikafestivalen. Då satt jag och kollade på fransk film i det Knappska hemmet, en trevlig kväll men jag och min kompanjon för kvällen kom fram till att vi nog hellre hade tältat på ett lerigt fält. Hela centralstationen var dagen efter full med lerig kids, jag mådde illa av deras flottiga pommes frites, köpta mellan resa och resa, när jag satte mig på bussen som skulle ta mig tillbaka till misären. I misären lagades det dock väldigt god jamaicansk mat som följdes av Life on mars. Det ryktas om att digitalboxar skadar dig och folk i din omgivning alvarligt. Men utan den hade jag varit isolerad, Al Jazeera är min tillflykt.

Solen bestämde sig för att säga hej och jag cyklade ner till havet på ett däck utan luft, råkade köra över en fjärilslarv och funderade än en gång på varför jag inte äter rom. Det är ju ändå typ ägg. Jag kom än en gång på att det är för att jag inte tycker om det. Mina händer har valkar och är torra, jag känner mig duktig för att jag jobbar men den känslan går snabbt över i rastlöshet för att jag vet att jag inte kommer att bli rik av att bära tegelpannor. Eller klippa gräs. Eller måla plank.
Det ryktas om att man kan få efterrus av droger. Just det ryktet tror jag inte på. Inte i ett sammanhang som detta.

Det ryktas om att på samma gård som Lisas finska vän nästan kvävde en mås med en stor bit grillad finsk korv, bestämde min gamla skolsyster sig för att inte leva längre. På samma gård har jag sett otaliga harar och en gång en räv springa förbi balkongen. Det är alltid så tyst där, ingen är ute på kvällarna. Från samma gård leder stigar till en liten tjärn som det ligger en stor sten i mitten, till ett stort område med enar som brann en gång, en lekplats under höga tallar som är jätteläskig att gå igenom på kvällarna. Från samma gård leder en väg till en kiosk där en 45-årig man bli knivhuggen av en 15-åring och hans vänner för en veckan sedan. De skyller tydligen på varandra nu. Jag hatar att världen är så full av trasiga människor, det är liksom inte meningen. Vi ska ju vara hela, det är det som är meningen.

Det ryktades dessutom att jag hade bestämt mig om nästa termin, i en halv dag ryktades detta. Men sen hade jag tydligen inte det i alla fall. Jag kom hem och satte mig framför datorn, känner nu att jag nog har bränt mig i nacken, bikinisnöret skaver. Vi hittade tre mumifierade svalungar, döpte dem till och med. En av dem sträckte på halsen i en konstig vinkel. Jag höll på att trilla ner från taket och drack för söt flädersaft. Det ryktas om att jag saknar vissa Moçambiquekaner så att jag vill skrika och tycker att jag ändå förtjänar en bättre sommar än den här. Jag har bara dödat EN fjärilslarv, och det var inte ens meningen. Egentligen hade jag bara velat se Patrick halvnaken, svettig och desperat. Mitt hår är saltvattnigt och tovig, sommarbarn. Hur var det nu då? Min hud smakar också salt och gamla minnen.

Kommentarer
Postat av: Mathias

Jag tror nog att Patrick Wolf var sommarens höjdpunkt. Han lös så varmt och förde tankarna från rgnet och molnen. En dag vill jag också stå på scen och smeka mina genitalier mot ett mickstativ, Som Patrick och Lena Ph. Tills dess får man spendera tiden på annat sett, utan utfyllnad kanske, njuta av den istället, hitta sig själv.
puss

2007-07-17 @ 01:01:31
Postat av: idah

har du inte bestämmt dig ännu?
miki sa ju att du sa att du dkulle gå kvar?
kom, hem har nju inte sett dig på 1000 år. miss u<3

Postat av: PARKVAKT

bra skrivet.
Love

2007-07-17 @ 23:21:38
URL: http://parkvakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback