När vi sov på min ballkong

Jag gick förbi ett torg där jag en gång var riktigt glad, kanske nästan lycklig. Det var inte så länge sedan kanske men det ha hänt mycket. och ingenting. Jag träffade en gammal vän som fick mig att tänka på sommarn på masthuggsberget till soundtracket av the cures Mint car och koldolmar och kalsipper. Den där lilla plast bandaren och persikoölen. Engångsgrillarna var inte närvarande den sommarn. Grungen var det dock. Samma vän fick mig att tänka på allt jag väljer bort. Hon flyttar till någon universitetsstad och lever familjeliv. Jag sitter kvar och tänker i parken där jag en gång var glad, kanske nästan lycklig. Fast den gången tog det väl slut ganska fort, det går inte så fort antagligen. Jag gick i allén och tänkte inte på alla klyschor som utspelas där. Jag tänker på katten Krister och vart mina klasskamrater är på väg. Om de tänker överhuvudtaget. Lördagens diskussion om höger vs vänster kom upp, vilket samband har hela den politiska skalan med den intellektuell nivån? Vi kom inte fram till något. Men jag vet vad jag tror. Eller jag tror vad jag tror. Med vårsolen kom påsken för länge sedan tillbaka. Jag har sett bilder, jag var söt med tofsar åt alla håll och rosetter, aldrig rosa dock, bara röda. Hur besvikna vi blev när vi inte fick vad vi ville ha i påskäggen, det var aldrig bara godis nämligen. Hur blond min syster var. Familjen hade inte börjat lägga sig i. Vissa skolor är som fängelsen, vissa ser bara ut som dem. Utanför ett café har jag velat vara full, bara för att kunna säga en viktig sak, som jag nästa dag skulle vilja kunna skratta bort. Det finns så många som kan benämnas du, så många som rör vid en, som man vill skriva till.

to be continued..


Kommentarer
Postat av: Anonym

"wonder why they hang around him?"
"hmm, probably just... charisma"

2007-03-14 @ 03:56:00
Postat av: Matilda

heey yooo, vad var det för cafè pch varför ^^ i think i know, men om det var menat så kommer det fler chanser TRUST ME!! / ha så kul med att lista ut vem som har matilda som alias. ps. så är det "matilda dagen" idag men jag är inte matilda.<3

2007-03-14 @ 09:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback