.. som vanligt ..

Jobbig vecka, trevlig helg. Nu när allt borde vara i balans, så är allt ännu mindre i just balans än vad det var innan. Jag vill till Mölndal och bäddsoffor så fort som möjligt även om jag egentligen känner mig ytters obekväm bortanför lyckholms, och även om det bara är en dröm. Ungefär som det där med biblioteket, träfaner och dammiga böcker, en källa till mer än inspiration.

Bandet mellan logiken och allt det där andra verkar ha blivit hänsynslöst avklippt, leendet infinner sig endast när jag finner någonting självklart. Att man kan räkna ut det med en formel, se hela händelseförloppet och se att det går i en Rak linje. Jag vågar inte gå ut för jag är rädd för vem jag ska träffa, det är inte rättvist att han bara ska kunna komma tillbaka efter massor med tid och bara kunna stöta ihop med mig. Jag saknar denna lilla människa ungefär så mycket som vi saknar ozonlagret (inte min formulering). Men T var här igår och gjorde allt bättre. Hon och M kommer göra allt mycket bättre idag också. Jag måste köpa hårspray. Jag måste gå och göra ett eget hål i ozonlagret nu.


Kommentarer
Postat av: Anonym

gudinnan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback