MILOU - katten i mitt liv

Gladpack runt huvudet, i endast fåfänga. Eller ta hand om, C-vitamin och D-vitamin. Middagssol och Volvoarbetarna som kanske inte fick den sommar de ville ha. Vi känner väl alla någon som har jobbat på Volvo. Vi är svarta och vi är stolta, men filmen gjorde mig så besviken att även de trasiga knäna förlorade sin annars välförtjänta respekt. En annan om kvinnliga gruvarbetare. Och en om en isländsk partyprisse. Min islänning är i Frankrike nu, med delar av familj som jag saknar mest. Väntar spetstrosor och kvarvarande euro på tisdag.

Hunden slet sig precis på en stor saltkråkanhund. Det börjar med raggresande och attackskall men slutar i pussar och lek. Man undrar ju när de lär sig, ens barn.  

Fastern har vart här och jag vill inte bli vuxen då. Vidrigt hur mycket jag ser men inte hon. Tro inte att jag är överlägsen, det är bara inte okej att vara som hon är.

Det här är femte dagen, jag kommer inte ihåg senast jag inte gjorde någonting under så lång tid. Semester. Välbehövt. Blev inte ens uppstressad när betygen kom. Heh. Fem dagar utan att vara på väg någon annanstans är nu dock förbi och Göteborg ska göras. Hatar när folk redan börjar dra i mig, hatar att planera när jag bara vill glida runt. Vi får väl se.

Lite sol, vin och bok eller umgänge hade suttit bra, det känns som att fler känner det.

Rosk nästa helg. Är jag peppad? Nej, jag är inte peppad.   


Kommentarer
Postat av: mandy

vad har lisa gjort nu & varför ingen pepp!? DU SKA JU VARA PEPPAR

Postat av: Anonym

jag älskar dig mer

2008-07-05 @ 18:22:41
URL: http://ihuset.blogg.se/
Postat av: PARKVAKT

var det inte grymt då? kan inte du höra av dig, för att jag inte kan? puss

2008-07-10 @ 18:22:16
URL: http://parkvakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback