10:55

Det ska regna hela veckan, och sedan hela helgen också. Det känns bara lite tråkigt eftersom det inte matchar mig just nu. Folk springer omkring runt mig och gapar om att ?skolbussen? inte kommer förrän om en halvtimme. För att den har drunknat.
Långt hål nu efter ett engelskaprov som tog väldigt lite tid men det mesta av min sovmorgon aka mitt livs mening. J gick och gjorde GeMu i huset, alla andra på matte. Och jag tycker att det är konstigt att vi inte röstar om EUs nya författning. Eller har jag missat något? Irland får ju göra det, varför inte vi? När vi väl är inne, så är vi inne, är de så de tänker?
Jag tänkte att jag skulle börja tycka igen, det är ändå ganska spännande. Kunskap är respekt eller vad man säger. Eh.
Jag tycker att Reinfeldt syns alldeles för lite för att kunna göra något för de han inte träffar. Han är säkert otroligt charmig och söt men hans söta nuna dyker ju upp för sällan för att kunna säga det och faktiskt kunna stå för det.
Jag tycker att jag kommer undan enkelt med att duscha kortare och att sopsortera när 1500 sälungar förväntas dö inom de närmsta månaderna av kyla och svält. Isflaken som de ligger på och utvecklar sin hud så att de ska kunna palla kylan i vattnet smälter och de tvingas simma tills de fryser ihjäl. Om de inte redan har svultit ihjäl.
Flyttfåglarna är tillbaka och påskliljorna är närmast utblommade. Och jag sopsorterar. Det känns ju väldigt betryggande.
Man vet i och för sig inte hur mycket av regnet och den ständigt grå himlen är på grund namnet Göteborg eller om det är Kinas ?ekonomiska utveckling? och USAs ?stupidness och framgångskåthet?. Det kan ju finnas en naturlig förklaring?
Temperaturen har ju gått upp och ner under längre perioder i hela jordens historia. Det vet ju alla, bara titta på närmsta berg. Fina linjer som fastställer historian.
Och istider också, de kommer och går, helt naturligt. Vår sista istid, här i Norden, berodde på att glaciären som då låg på Canadas östkust helt oprovocerat halkade ner i havet och näst intill stoppade golfströmmen. Men nu finns ju ingen sådan glaciär kvar. Om man bortser från Grönland då.
Jag tror på Al, och på mina animaliska bevis. Och jag tycker att jag kommer lätt undan med att stänga av vattnet när jag borstar tänderna. Inte riktigt okej.
Jag gör inga som helst anspråk på att vara korrekt här, även om jag hade gjort det har jag redan, även innan just det här dokumentet, misslyckats. Man kan alltid för lite och sedan är man naiv och utan grund. Eller så kan man bara inte uttrycka sig.
Jag är dålig, missade 8 marsdemonstrationen. Jag blev väckt massa gånger på natten/morgonen av en jetlagad och sov/åt frukt igenom ett politiskt statement. Kallar mig feminist, till och med högt. Tro det eller ej. Jämställdhet är självklart, i alla fall. Kvotering är dåligt. Skål. Jag var bara trött och inte särskilt sugen på att sjunga om att klippa av kukar och att halva jordens befolkning är potentiella våldtäktsmän. Potentiella våldtäktsmän är för övrigt ohyggligt fula ord, speciellt tillsammans. Det är väl min ursäkt. Även om det känns det som om jag kommer undan lindrigt då.
Det var allt för idag, nu blir det kaffe och körlektion. Och inte en sådan som det krävs en ratt och luftkonditionering för.

Kommentarer
Postat av: PARKVAKT

för däruppe hos maria
där går alla kvinnor fria
du kan inte köpa kvinnor när du dör

närå, jag tycker inte hellre att kvotering är bra, eller tror att hälften av jorden är potentiella våldtäktsmän. Men du är bra ändå. Fastän du inte tror det menar jag. eller nåt...
puss snykkiing

Postat av: eric blair

jag visste inte att du inte var för kvotering, det är lite konstigt, inte att du inte är för utan att inte vara för nu, det bästa med att skriva inlägg utan att skriva sitt namn är att även om du vet vem det är så jag jag alltid neka och slippa diskutera det med dig om jag inte känner för det, kommer du snart eller?

2008-03-18 @ 21:08:52
Postat av: mandy

kan inte vi be om att få rösta då? du och jag skriva ett fancy letter och be om det snälla, pretty mr. stadsminister with an eggshapedhead :P pusss

2008-03-20 @ 00:11:08
URL: http://www.mandylovesme.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback