FIRE IN THE MONTANAS

Det är ju inte så att det kommer sluta snöa heller. Det var en halvmeter snö up north, där jag spenderat påsken. Blev andfådd av att gå ut med hunden, som att springa i sand. INTE SÅ MYCKET POÄNG MED DET STÄNKET för att citera idolen. Familjen var peppad på krig och gubbar, jag skummade igenom farmors alla bokhyllor på för kort tid. Där ryms allt från kassa romaner av hennes gamla älskare, fransk poesi, böcker som man inte vet vad de är på grund av ?nya? emballage gjorda av tidningspapper för att förhindra dem att bli damm och väldigt mycket ryskt. Allt gammalt och dammigt. Orwell, Poe, Huxley, Sartre, Strindberg, Gorkij, osvosvosv till korrekthet. Allt som man ska ha läst. Detta resulterade till en ordentlig hög intill min alldeles för hårda säng. En hög som jag antagligen aldrig kommer att ta mig igenom.

Det är nästan lite sorgligt att på promenaden med stövlar, alla kläder i ylle och pannlampa hitta påskliljorna som trots allt orkat hålla sig uppe genom snön. Krokusarna ser ut att ge upp när som helst och vi hör att en sån där söt highland cattle kalv frös ihjäl för grannen i natt. Jag är ingen jävla asfaltsblomma i själen inte. Rent och skärt ogräs är jag.

 

Mobilen försvann ju i torsdags också. Och fan vad vi frös. Efter den kvällen är det inga partystasser som gäller, ylle och långkalsonger är det jag måste lära mig att känna mig snygg i, så länge vi bor i detta oangenäma land. Väl inne i värmen var det bra i alla fall, det var dansande på allt utom golvet. En gammal bil fick sätta livet till på detta aktningsvärda sätt och jackorna flög av trots de, bortsett från våra kroppsliga, ickeexisterande elementen. Kanske för att kyla ner oss, en säkring gick och allt blev ?tyst? och mörkt och allsången kom från ingenstans, även om vi vet precis vart ifrån.

Mobilen och mitt mood försvann ungefär vid samma tidpunkt och hemvägen har aldrig känts så lång. Och lägenheten har sällan vart så tom. Det fanns mycket att kurera sig emot över helgen.

Hade velat träffa tjejerna mer bara, saknar dem ibland.

 

Nu skriver jag så tråkigt igen. Sängen väntar. God Natt.


Kommentarer
Postat av: idah

bilar och bilar. det är skönt att inte veta vad man vill gör eller ser. känn ingen sorg, det känndes det med. det va mysigt. vi ska åka till spitt. jag saknar dig heal tiden. Puss på dig min plumpii

Postat av: idah

oj fel blogg länk, pinsamt

2008-04-11 @ 10:23:40
URL: http://ihuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback