SHORTY

En lukt i en musiksal och det fuckade upp en del. Läser Suskinds klassiker och jag tror att min näsa följer med. Men livet rullar, det är snart kort onsdag, helg, vår och sen sommar. Fort går det med blommor och igelkottar uppfödda på kattmat. Huden är torr och vill ha 150 % fuktighet för att inte tappa sig själv och solen tittar fram och fejkar. Men placebo är ju min grej. Saknar en annan. Fy.

Helgen var lagom, det var underbart en bit på fredagen, parantes av bitching mot en taxichaufför och resten var bara trött och god.

Det var fest och folket var där, musiken var god och varmt inne, kallt ute. Jag blev ihågkommen av en jag inte trodde skulle komma ihåg mig, god och stilig man, speciellt på scen med seriösa sånger om revolutionen. Blev stadigt upplyft av en saknad. Det tycktes dock redan innan Suskind. Det pratades om saker som man inte pratar om i skolan och blev ganska rejält påkommen som ett gammalt på G. Och fick ett ännu större leende av personen ifråga i skolan imorse. Men det är borta och över och nu trånar jag bara efter hans kropp, och då endast vid ytterst speciella tillfällen.

Idag har det funnits ett stort bra hål i mitten, fyllde det med simmande och soppa och bästa J. Den fördömda lektionen var till och med okej, när jag tittade genom väggen, såg solen och drev tillbaka. Jargongen kommer jag alltid att hata, men på bra dagar så försvinner den i alla fall. Stay the night. Eller vad man brukar säga.

Veckan kommer bli lite ny, saker att titta på och saker att läsa. Jag är i allmänhet lite rädd, lite obehaglig till mods och vet egentligen inte varför. Eller kanske.

Saknar han med lukten.


Kommentarer
Postat av: dissar inte

jag dissar inte idn blogg, jag ar hemam och det kanns sjukt

haha, nos vemos.

2008-03-06 @ 23:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback