Vino, ergo sum

Det där med räkor, vin och pensionärer var inte min grej, prestationsångesten är dock min så det skvätter om det. Räkor är djur, vin är gott och pensionärer kan väl vara söta men kombinationen känns inte så lyckad. Speciellt inte plus mig själv i ett enkelrum på en gammal fästning. Men möjligheter lyckas jag alltid med att slösa bort, om det är på grund av scenskräck, social fobi eller den där jantelagen spelar ingen roll när man redan tackat nej. Eller smitit därifrån med svansen så långt mellan benen att den blev en ny frisyr. Jag trängtar efter den dagen som faktiskt är lätt, och som dessutom innehåller ett val som är av Mediumstorlek eller större. Dagarna med sol, få skoltimmar och bra telefonprat är de bästa dagarna. Eller när man hör basen långt ut på skolgården, och väl inne i caféet hörs techno och till och med Lindomekidsen gillar det. Vi förenas i Musiken med stort M. Hmm. Lyssnade med ett halvt öra, åt ett äpple och läste Förförarens Dagbok. Bra grej.

 

Spexade loss på Myrorna, den magre gled in i en body som verkligen framhävde. Blodsockret som aldrig sitter där det ska. Hittade en rosa garderob utanför Pustervik, det är nog inte så svårt att komma ut.

Helgen kommer snart med middag och fontäner av vitt vin och bra snack.

Lovet kommer snart med Frankrike och fontäner av vitt vin och musik. Tror till och med att jag ska vara så ambitiös att jag ska ta med kolet. Det ska finnas en liten flod att ro på och senare ses det inkaklade badkaret framemot. Värmeljus och Js hand i min när jag tror att hela huset ska explodera när vi ska försöka laga mat på gasspisen. Gasspisar är det jag har fobi för. Det är som gjort för en gröntonad kameraåkning i någon crimserie där en hel familj dör. Eller så dör alla förutom det yngsta barnet. Som senare hamnar på barnhem och blir misshandlad. Jag är den som skrattar åt Parlinoreklamerna.

Samma tofs i två dagar och inga pengar på mobilen. Det är ljust. Min säng är tom. När man skriver om sängar så är de tomma. Flygbiljetterna hänger på min vägg i alla fall och det är inte långt kvar. Nu ska jag lära mig hur man förför.


Kommentarer
Postat av: J

"Värmeljus och Js hand i min när jag tror att hela huset ska explodera när vi ska försöka laga mat på gasspisen."

2008-05-22 @ 18:05:31
Postat av: idah

du åker iväg och lämnar mig i kylan som om det vore okej, du måste få vara min tjej.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback