Sister Rosetta goes before us

Jag har svarta prickar i små klungor på båda händerna och i symetriska rutor på hela ryggen.

Jag är tydligen new-age.

Jag får ångest och börjar typ böla varje gång jag måste prata om pengar, jobb och framtid.

Jag beställde en för liten studentmössa men den är uttöjd nu.

Jag har bara läst klassiker i flera år men nu när jag läste min första bok som står på topplistan på Pocketshop så älskade jag den.

Facebook är mitt andra hem och när människor som jag inte vill prata med är inloggade vet jag inte vad jag ska göra.

Jag saknar Island.

Jag saknar natur och djur, promenader och havet.

Jag saknar självdistans och självdiciplin.

Jag vill ha mer intimitet i mitt liv, eller snarare händer på min kropp. Nu.

Jag tänker i text och i skriftspråk.

Min tv är mitt tredje hem även om jag aldrig hinner titta på den så känner jag mig som en soffa.

Jag skrev på bussen idag, första texten som inte är till PAt, men slutade för att jag kände mig pretantiös.

Min syster går omkring o gormar om att "Forza Fässberg" och "Göteborg är vår förort" trots att jag såg den stora pokalen i Vasa idag, tydligt på väg IFRÅN Mölndal.

Jag är egentligen inte så deppig som det ser ut nu, men som sagt en miljon gånger, så skriver jag väldigt sällan när peppen finns där.

Min säng är så jävla tom.

Jag är pigg hälften av min tid nu ungefär, vitaminer och rosenrot och annat new-ageigt.

Jag är så lycklig när jag ser solen och känner den och ser folk som äter glass och när jag tar av mig jackan. Varje gång blir jag så förvånad att det krävs så lite.

Jag skriver alltid sådana här konstiga grejer och det blir lite för mycket martyrskap för mig egentligen, men det är en grej jag kan i alla fall. Jag hoppas att ni tycker att det är roligt. PUSS

Kommentarer
Postat av: J

Du är bäääst M.

2009-04-23 @ 21:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback