Chang

Ja, en till vecka avklarad i skolan. En vecka närmre studenten. Vilket just nu endast är sjukt skrämmande. Fick inte jobbet jag ville ha, så nu måste jag faktiskt anstränga mig. Funderar på att ta någon universitetskurs för att det i princip är kört att få jobb. Menisken är på sniskan och finanskrisen på det eller hur det var. Fast och andra sidan så lockar våren och studenten och våren, våren, våren, solen. Fick min studentmössa förra veckan men den var för liten, det i sig är ju ett stort jävla skämt. Hur lyckas man liksom? Så nu har jag skickat tillbaka den, så att de kan töja ut den. De har tydligen ”utrustning” som kan göra sånt.

I helgen ska jag göra högskoleprovet och dricka öl och äta god mat. Och sova. Just det sista ser jag fram emot sjukt mycket. Sen är det vecka igen och sen är det begravning. Och det kommer bli jobbigt. Inte på grund av sorg, utan av allt annat stelt runt omkring. Mamma har gett mig en uppgift, jag och syrran ska göra smörgåstårta. Det känns lite osmakligt tycker jag. Majonnäs och burktonfisk och frysta tinade räkor. Och mängder av kaffe och ”Beklagar sorgen”. Det är nog en sån grej som man aldrig vänjer sig vid.

Jag är frisk nu, vitaminboosten gjorde verkligen sitt. Även om de har lite konstiga bieffekter. Hmm. I lördags så mådde jag sjukt illa o hade feber, då frågar min pappa om jag är gravid. Ha ha ha. Kul skämt. Med vem då liksom?

Nu har jag naturkunskap och borde egentligen också plugga naturkunskap men istället skriver jag ett tråkigt inlägg här. Och jag måste gå nu, men har inte ens börjat prata om vädret än. Om jag skulle börja göra det så skulle det aldrig ta slut. Fy fan. Fy. Nu är jag irriterad igen. Fan.      


Kommentarer
Postat av: Johanna

"I lördags så mådde jag sjukt illa o hade feber, då frågar min pappa om jag är gravid. Ha ha ha. Kul skämt. Med vem då liksom?"



Hahaa, babe<3

2009-03-28 @ 00:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback