IT'S BEEN A LONG TIME SINCE I HAD SOME FUN

Jag tar efter min bästa J och skriver en plus och minus-lista över min tillvaro just nu. För att visa att jag inte är så deppig ändå förhoppningsvis. Varje gång jag skriver att jag är nöjd och att jag trivs och så, så handlar texten likväl bara om hur krank och fattig jag är. Typ.

 

+ Killarna som jag bor med är inte hemma nu och då kan jag lyssna på pinsam house, musikallåtar och I got a feeling utan att skämmas. Oftast så lyssnar T på sporten på tv, brittisk indie och spansk radio. D lyssnar alldeles för högt på reggae (samma två låtar på repeat) och går ibland omkring i lägenheten med knytnäven i vädret och gormar på el himno de León eller på republiken Spaniens (inbördeskriget) nationalsång. Allt detta gillar jag, men ibland måste man få glömma och höja volymen just för att man är själv.

 

+ Jag får dricka jättemycket gott vin för att det är billigt och okej när man inte behöver gå upp halv 7 varje dag. Det finns ett gott rosévin på mataffären närmast oss, där vi dessutom har någon sorts rabattkort. På en välkänd tysk kedja som också finns här finns den godaste lambruscon, bubblig och med samma färg som rödvin. Jag är bortskämd. Och för att döda mitt halsont nu så dricker jag en sipp av det först nämnda och lyssnar på house.

 

+ Jag har jättemycket fina människor runt omkring mig som tar hand om mig och som låter mig ta hand om dem. Som jag skrev i förra inlägget så är alla inte på topp men ändå känner jag att vi har det bra med varandra. Massa nya vänner, folk att lära känna från början, att bli förälskad i för en kväll eller för flera dagar. Massa nya vänner att dansa och skåla med, att fota och att bli fotad av. Massa nya vänner, sådana som man aldrig kommer att träffa igen. Några nya vänner som jag kommer att träffa många gånger till.

 

+ Jag ska åka till Barcelona på fredag, och jag ska åka till Marrakech i december och jag har till och med råd att köpa några kryddor och en niqab om det behövs (hjälp?). Jag har saknat havet så mycket, och jag har saknat att resa och nu får jag båda. Äta god mat, gå så att fötterna dör lite, dansa på ställen som jag har dansat på förut, och dansa på ställen som jag inte har dansat på förut.

 

+ Mitt plugg är jätteintressant och jag stressar inte så mycket för det behöver jag inte. Jag fick tillbaka min tenta och fick två poäng från VG vilket är stort eftersom jag förstod så lite. Jag är nöjd. Och nu har jag en roligare och enklare kurs som till och med känns vettig och som går att applicera på verkligheten. Det kan ju aldrig vara dåligt liksom.

 

+ Min syster kommer hit över jul, det kommer bli hur fint som helst. Jag har hittat en affär som säljer massa julsaker sjukt billigt, och de har pepparkakor också. Och jag har köpt en rosa hyacint som står här och försöker hinna med mina förväntningar på blomning och doft. Jag tänkte att jag skulle hinna göra vår lägenhet lite mindre killig och lite mer hemma innan hon. Funderar på ljusslingor och fina fat och grejer. Vi har redan för många vinflaskor med stearinljus i (se tidigare punkt).

 

- Jag ska åka hem snart, och det känns för kort för jag gillar ju den här staden. Men det känns som att jag borde vara vuxen, ta ansvar osv. Bestämma vad jag ska göra i vår åtminstone.

 

- Jag ska vara ensam här en del i vinter för att alla är i sina hemstäder förutom jag som tänkte att det kunde vara lättande att stanna här. Det är ofta jobbigt med jul hemma, men nu börjar jag få känsla av julen och då känns det lite sorgligt. Att ingen av mina lägenhetskompanjoner kommer att vara här är näst intill läskigt, tom lägenhet i mörkret liksom.. Men syrran kommer, så det ska nog gå bra ändå.

 

- Jag börjar fundera på om det är okej att dricka vin hela tiden. Det känns ju som att jag är på semester hela tiden. Det kan ju inte vara nyttigt?

 

Nu kommer jag inte på något mer, och se endast tre punkter på minus. Det är nog för att jag inte har tänkt tillräckligt på saken hehe.

 

Sedan kommer jag ihåg en rolig grej som alla gjorde på bilddagboken när den fanns. Man skulle skriva fem punkter om sig själv som var konstiga eller roliga och som nästan ingen visste. Jag tror att det blir en dags projekt snarast. J, har du lust att göra en? Tjaarå!


Kommentarer
Postat av: Johanna Af Apel

Jag alskar dig! Jag saknar dig! Du ar sa fin! Vill aterforenas med dig var som helst i varlden och mala staden rod med dig. Det ar ju anda vi liksom. Eller hur?

Hahaaa, ja den dar grejen ja! Sant ar roligt. Men det kanns som att jag redan berattat allt konstigt om mig sjalv utan att det blir obscent?

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback