I LOVE YOU LIKE A MADMAN

Jag har nog haft världens bästa helg. Är ju alltid annars ganska neggig och trött hela tiden och det var jag även i fredags. Och rädd då. För att jag skäms för min spanska så mkt. Eh. Men i alla fall, det bar av till Villafranca, en litenliten by i norra Spanien. Satt i en bil i fyra timmar och sedan började festen. Spanskt indieband och vin och mer vin och massa knäppa spanjorer och spanskapratande. Med lite vin så går det ju alltid bra. Hoppas att också det ska ge sig. Vi satt och tittade ut över vinfält och plockade några druvor också. Solvarma och herre, vad gott. Åt bröd och avokado hela tiden för att det mesta som fanns i matväg var gjort av bläckfisk. Satt och var töntigt hänförd igen. Och lite dagen efter kvällen före. Men sedan tog spanjorerna fram spriten och det började blåsa och då var festen igång igen. Blev ihälld tinto de verano av en galen spanjorska på en chartrad buss in till ”stan” igen. Lärde mig skillnaden mellan motorväg och vanlig väg och stig på spanska på bussen men det har jag redan glömt. Sedan var det mer fest. Fick en ostmacka på vägen in också, bra grej med nattamat. Jag fick två gratis öl och en gratis drink av en gammal bartender, med läggningen lagd åt andra hållet om man säger, för att han tyckte att jag var söt och för att jag dricksade honom lite extra för att han ville åka till London men hade dålig lön som spansk bartender mitt ute i ett vinfält. Träffade en engelsman som spelade i ett av de två banden som spelade också. Han hade en god dialekt och såg ut som om han kunde varit med i this is england lite. Han gillade tjejer som tyckte att han var intelligent och han hade nog en sådan tjej i Wien. Och han var också töntigt hänförd.

 

Sedan åkte vi hem och var dödligt trötta. Sov i massa timmar. Gick upp och var dagen efter fast det var dagen efter dagen efter. Något sånt. Men jag har ett bra ställe och bo på nu, ska flytta in på fredag. Och då ska jag lära mig spanska. Och försöka att inte bli kär i en av de jag bor med. Det vore ju ganska rejält jobbigt liksom. Och dumt. Men det är ju mitt mellannamn. Försöka. Tratar på spanska. Eh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback